שאלות נפוצות

האם טיפול פסיכולוגי מתאים לכל אחד?

            בהחלט. כל אחד יכול להפיק ערך מטיפול פסיכולוגי ובעיקר מי שמגיע עם מצוקה.

 

איך פונים לטיפול במכון?

            יוצרים קשר ישירות עם המטפל דרך פרטי ההתקשרות בדף הפרופיל. ניתן גם לפנות למכון במייל או טלפון ואנחנו נמליץ לכם על הטיפול המתאים ביותר.

 

איך בוחרים מטפל או מטפלת?

            אפשר לקרוא את קורות החיים שלו או דברים שכתב, ולראות אם יש משהו שמדבר אליכם. אפשר גם להסתמך על המלצה של מישהו שאתם סומכים עליו. לרוב, כבר בפגישה הראשונה ניתן לדעת אם נוח לכם להיפתח ולדבר, ואם אתם מרגישים מובנים. ואז אפשר להתחיל טיפול..

 

מה עושה המטפל בטיפול?

            מקשיב קשב רב למה שהמטופל אומר וגם למה שאינו אומר – כלומר, לביטויים של הלא מודע. המטפל משתף את המטופל במה שהבין, ובודק אם הבין נכון. תהליך זה מאפשר למטופל להבין את עצמו טוב יותר.

 

מה עושה המטופל בטיפול?

            המטופל אומר את כל מה שעולה בראשו (בלי מעצורים יכול להבהיל קצת. וחוץ מזה, זה מה שהמטופל אמור לעשות, אבל זה רחוק מאוד ממה שהמטופל עושה). ככל שהדיבור יותר פתוח ואסוציאטיבי, כך יקל על המטפל לעזור לו.

 

האם בטיפול נוצרת תלות?

           לא אמורה להיווצר תלות בטיפול והמטפל אף דואג להימנע מכך באופן מכוון, ולסייע למטופל להגיע למצב של עצמאות. עם זאת, בוודאי שהקשר הטיפולי יהיה משמעותי מאוד בחייו של המטופל בעיקר בשלבים ההתחלתיים, ככל כלי עזר אחר בחייו.

 

איך אדע כשהטיפול מסתיים?

            הטיפול מסתיים כאשר אין בו יותר צורך: כאשר המצוקות אתן באנו וגם אלו שהתבהרו במהלך הטיפול נפתרו, או אינן מטרידות יותר. בשלב זה, התועלת של הפגישות יורדת. בדרך כלל, המטפל והמטופל תמימי דעים לגבי תזמון הסיום. בכל מקרה, כאשר תחושה כזו עולה, כדאי לדבר עליה בפגישה.

 

מתי אדע אם הטיפול מועיל?

            טיפול אמור להועיל, והשיפור שהוא מאפשר אמור להיות מורגש תוך פגישות ספורות. אם זה לא קורה, כדאי לשוחח על כך בפתיחות עם המטפל/ת ובמידת הצורך להפסיק, להחליף, או לפחות לקבל התרשמות ממטפל נוסף.          .

 

האם פגישות פנים אל פנים עדיפות על שיחות בווידאו או טלפון?

            בוודאי שבתקשורת פנים אל פנים ישנם הרבה יותר ערוצי מידע מאשר בתקשורת באמצעות הטלפון או המחשב. ואולם, אם האדם שנראה לנו המתאים ביותר עבורנו נמצא במרחק שאינו מאפשר פגישות פנים אל פנים, האפשרות של טיפול באמצעות הטלפון או המחשב בהחלט קבילה.  אם יש אפשרות להיפגש כמה פעמים פנים אל פנים לפני המעבר לטלפון או למחשב, כדאי לנצל אותה.

 

מה ההבדל בין פסיכותרפיה לפסיכואנליזה?

            הפסיכואנליזה היא שיטת טיפול נפשי מעמיקה יותר, אינטנסיבית יותר בתדירותה, שמתרחשת לרוב כאשר המטופל שוכב על הספה והמטפל מאחוריו. המטופל מתבקש להגיד את כל העולה על דעתו, ללא פילטרים, ובתוך כך מגלה על עצמו דברים חדשים ומפתיעים. פסיכותרפיה לעומתה, היא שיטת טיפול יותר מכוונת מטרה, המתרחשת בפורמט של דיאלוג פנים אל פנים, תוך שימת דגש על פתרון בעיות. לעיתים קרובות אנשים מתחילים בפסיכותרפיה, מרוצים מפתרונן של בעיות רבות, וממשיכים לפסיכואנליזה על מנת לחקור בצורה מעמיקה יותר את נפשם. מטפלים רבים בוחרים להשתמש בעצמם בכלי זה ובהבנה העצמית המעמיקה יותר שהוא מאפשר, על מנת על מנת לעזור למטופליהם.

 

מתי לפנות לטיפול תרופתי?

            זו שאלה שהתשובה לה תלויה לא רק בחומרת הבעיה ובמידה בה היא מפריעה לחיים, אלא גם בהעדפות של הפונה. כדאי להיעזר במטפל על מנת להחליט, ובמקרה הצורך, לפנות לפסיכיאטר.

 

האם אפשר לשאול שאלה שאינה ברשימת השאלות הנפוצות?

           בהחלט! נשמח לקבל כל שאלה באמצעות הקישור ליצירת קשר. נענה ישירות במייל ואם זו שאלה חשובה לקהל הרחב נוסיף אותה לדף השאלות הנפוצות.