top of page
  • ד"ר יהודה ישראלי

חרדה

חרדה יכולה להיות תחושה שאינה מרפה או התקף שבא וחולף, החרדה יכולה להרגיש כמו מועקה שרובצת על על החזה או חוסר שקט תזזיתי. החרדה לעיתים קרובות מלווה בתחושה של קושי לנשום ולחץ בחזה ולכן יכולה לעורר פחד מפני התקף לב. ההבדל הוא שלחץ בחזה בזמן התקף לב מתעצם עם המאמץ בעוד שהחרדה אינה משתנה בעקבות מאמץ. במיקרים כאלה יכולה להתפתח חרדה משנית שהיא בעצם פחד מפני התופעות הלא מובנות של החרדה. החרדה יכולה להיות מלווה בדיכאון כי זה די מדכא לחיות עם חרדה, אך ייתכן שמקור המצוקה הוא דווקא דיכאון שמלווה בחרדות מפניו. ההבדל הזה חשוב כדי לדעת מה השורש שיש לטפל בו.

חרדה יכולה להיות תורשתית, ניתן לטפל בה תרופתית גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך, אך שווה לטפל בה בטיפול נפשי משום שהיא מסר מהלא-מודע ומחזיקה סוד שיש לו ערך עבורנו. החרדה היא לעיתים קרובות סימן לתשוקות מודחקות וכדאי שנדע אותן בין אם נממש אותן או לא, החרדה יכולה להיות סימן לאמת שאנו חוששים להכיר בה ואם נזהה אותה נקבל החלטות יותר מושכלות. החרדה יכולה להיות גם תגובה ליחסים שבהם הזהות הנבדלת שלנו מטשטשת, כאשר לא ברור לנו מה הרצון שלנו ומה רוצים מאיתנו. הקשבה לחרדה יכולה לעורר אותנו להיות יותר נאמנים לרצונות האינדיוידואליים שלנו ואז החרדה היא מצפן חשוב.

27 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פרידה ונפרדות

נפרדות הוא מצב שבו שני בני זוג בכל זאת לא מאבדים את האינדיוידואליות שלהם בתוך הקשר. לעיתים זוג מגיע לטיפול על מנת להתייעץ איך להיפרד. בחלק מהמיקרים מסתבר שהפרידה היא הדרך היחידה שהם מצאו כדי להפריד את

bottom of page